close



I was walking around, just a face in the crowd
Trying to keep myself out of the rain
Saw a vagabond king wear a Styrofoam crown
Wondered if I might end up the same
There's a man out on the corner
Singing old songs about change
Everybody's got their cross to bare, these days

She came looking for some shelter with a suitcase full of dreams
To a motel room on the boulevard
I guess she's trying to be James Dean
She's seen all the disciples and all the wanna be's
No one wants to be themselves these days
Still there's nothing to hold on to but these days

These days the stars seem out of reach
These days there ain't a ladder on the streets
Oh no, no, no
These days are fast, nothing lasts in this graceless age
There ain't nobody left but us these days

Jimmy shoes busted both his legs, trying to learn to fly
From a second story window, he just jumped and closed his eyes
His momma said he was crazy, he said "Momma, I've got to try
Don't you know that all my heroes died
And I guess, I'd rather die than fa-fa-fade away, yeah"

These days the stars seem out of reach, yeah
But these days there ain't a ladder on the streets
Oh no, no, no
These days are fast, nothing lasts in this graceless age
Even innocence has caught the midnight train
And there ain't nobody left but us these days

I know Rome's still burning
Though the times have changed
This world kept turning round and round and round and round
These days

These days the stars seem out of reach, yeah
But these days there ain't a ladder on these streets
Oh no, no, no
These days are fast, love don't lasts in this graceless age
Even innocence has caught the midnight train
And there ain't nobody left but us these days

These days the stars seem out of reach, yeah
These days there ain't a ladder on these streets
Oh no, no, no
These days are fast, nothing lasts
There ain't no time to waste
There ain't nobody left to take the blame
Oh no, no, no
Oh no, no, no, these days
There ain't nobody left but us these days



想太多地以為會自己一個人跑去101的頂樓瞭望著孤獨的台北,終究是很盟會地和大家一同聚餐,很令人懷念的辯論賽再起,

我想和健康主義那一次的主題相比,這一次對決的議題牽扯到了產業鏈 Apple 獨立 民族意識,

應該表示我們又更上一層樓了吧哈哈哈。(雖然我和往常一樣幾乎是個旁觀者= =")



前一天的晚上我還在那和維克多的少男情懷來回交戰著,想像著一個人在那數著花瓣品嘗著這青澀的夏日,

妳的豪邁給了我短暫的驚訝和一片沉寂過後的黎明,在這18歲的最後一天裡頭的最後一分鐘是妳,我的一陣喜悅正排山倒海地淹沒了整片的慘綠。

原來從那2秒鐘起我早已經重新找回了那一種對青春的熱血。

Well, I'm so much closer than I have ever known...

Wake up.



小阿明謝謝你千里迢迢從高雄寄來的祝福沒接到你的電話真的很抱歉。

小阿展謝謝妳的有著小花和小女孩的卡片。

小若萱妹妹謝謝妳親手做的卡片我很信守承諾地12點過後才拿出來看唷哈哈哈。

很帥的堂弟兼愛情大師謝謝你的開導和用頭撞牆壁想不出個所以然來呀。

汧阿柔謝謝妳的分享和之後的卡片配咖啡。

胖史和嫂子謝謝你們的幸福聯盟生日快樂呀要開心下去啊。

識賢哥謝謝你還記得我們國中加高中加重考班共擁有7年的同在一起。

企鵝謝謝妳幫我離我的Canon A3200 IS更進一步啊。

加蛋謝謝妳的電話來訪呀話說我第一次收到的信也是妳寄的。

蕭佳駿謝謝你很蓋伊地還記得我的生日和之後的請吃飯唷。

世柔姐姐謝謝妳的超級好吃的巧克力蛋糕我回家吃得超開心的。

吳佳華謝謝妳給了我很多動力和這莫明其妙的認識呢我真的覺得妳超級超級酷的。



悠遊在綠意盎然的校園裡,在嘰嘰喳喳聲中,時間就像書裡寫的那樣咻地一聲流逝了,

美好氛圍的玫瑰花裡洋溢著當幸福來敲門的簡單氣息,我邂逅了這一天一半的完美。



一個人在火車站前來來回回,等著5點41分的的自強號來臨,完全沒被告知,只是覺得這班車會帶來久違的盟友們。

果然等到了謙謙和乃文,建安快速現身,吳栩已經在火車站入口,鳥湯也從對街緩緩走過來,盟會終究又相聚了。



我一直很想當一個,把大家聚在一起的那種人呢。



聚的氣氛也是頗佳,服務和服務員都是萬中選一(聽到了10分和9.5分哈哈哈),吳栩還把我趕到廁所去,

一出來發現小楓居然就站在那裡害我傻眼了一陣子,真的就像神秘嘉賓一樣給了我好大的驚喜喔。


感覺到有變瘦有跑6000m真的是一件很美好的事呢~XDDD

謝謝小楓的卡片和神秘現身唷!



聚真的好好吃,但是也真的不是吃到飽(我們看見了備註在旁邊的任選一= ="),但是我的心靈好滿足,吃得很開心。

還有吳栩說是他為了我派來的超威能服務員,她一來詢問我們的意見大家都不太敢說話一片沉默哈哈哈。




瘋狂烹飪社很帥的社長和超級帥的副社長。

聚的品質真的超棒的,甜點也是好吃得誇張。



謙謙送了我一本"世界是平的",告訴我想要讓視野變得更廣讓自己變得更強看這本書很有幫助,

我一直覺得自己很幸運,有一個很值得我學習的好朋友呢。>=)

謝謝你耶,我會好好努力的,大學4年不玩遊戲聯盟萬歲!



我也會朝著這個世界前進的。




如果謙謙之後真的跑去捐X一定會有很好的價錢!(台清交成加上長得帥XDDD)



感謝小心樂和小建安為了我沒有去元氣營(真的嗎?)。


我們一定要找一天去爬山。



親切的服務員帶著很有感覺的生日帽和長得很像蛋糕的剉冰出現了,大家一起唱著生日快樂歌,我真的是一個好幸運好幸福的人,有你們。


被眾人環繞著唱生日快樂歌還是有點不好意思呢。


要切這個不是蛋糕的蛋糕。



然後是我很喜歡的盟會大合照。


遠在天邊的松元和像個男人一樣被磨練的阿明,我很想念你們。(結果還沒接到阿明打了7通的電話......)

大家都走上了自己想要追尋的那一條路,但是我們終究會因為一個簡單的理由而再次相聚,因為那些年的青春依然在我們的故事裡燃燒著。

Victor is home.



盟會給了我這一天另一半的完美呢。



願盟會的大家都朝著夢想的道路前進,也許遭遇了失敗遭遇了挫折,也會很豪邁地重新站起來繼續前進。

願妳完成我們的約定,一起走進那久違的椰林大道。

願我。



There ain't nobody left but us these days.



arrow
arrow
    全站熱搜

    小朝元 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()