close



Don't touch her there, she's blindfolded.
She remembers on the bus.

Into my heart. Don't remember.
Like you left us without notice.
Now you've come back. Like you left us.
Like you owe us. Into my heart.

It's not me, it can't be.
It's not you. I can't do what I do if it's you. This is not happening.

Don't touch her there. She told me.
She remembers how it felt.
Into my heart. Don't remember.
Like you left us without notice.

It's not me, it can't be.
It's not you. I can't do what I do if it's you. This is not happening.
It's not me, it can't be.
It's not you. I can't do what I do if it's you. This is not happening.

Come home. Come home.
Child, child, child.

It's not me, it can't be.
It's not you. I can't do what I do if it's you. This is not happening.
It's not me, it can't be.
It's not you. I can't do what I do if we're through. This is not happening.

Don’t touch her there. He watched her.
She knew his look. From behind.
When she came home for christmas.

第一次聽到Mew的歌聲就著迷了呢,主唱Jonas Bjerre空靈卻觸動人心的聲音彷彿有種魔力把我拉進一個深層的意象當中。

Mew真的陪伴我度過了無數個難熬的夜晚,給了那顆傷痕累累的心很大的慰藉和陪伴。

These comforting sounds really comforts my heart.

Not Quite Friends But Not Quite Strangers



上星期六找了吳栩在台大看FIGHTER,順便看看未來的校園,

瞭解到有些事情再努力也沒有用以後,我想找到全新的動力幫助我衝刺到最後一刻。

搭著初體驗的高鐵,20分鐘就來到了台北火車站,那種背包客的感覺很令人雀躍呢,

捷運上快速跑過的站名,公館等等就要出現在我眼前,穿越人群,看著牌子上的台灣大學,

我記得那天雨密密麻麻地下著,台北的溫度很冷,

但是我的心很熱。



等到了吳栩,吃了水源市場的咖哩,喝了排很多人的陳三鼎,

台大校園特製的冰淇淋,交大分店的鬆餅,吳栩帶我品嘗著台大美味的一面,

台大的東西很好吃,也是種不錯的動力吧?



走過了椰林大道,穿越了無數條大學氣息濃厚的建築,

台大的氛圍真的很令人著迷,一定要很努力很努力成為這3萬人的其中之一。



FIGHTER在這個時間點看蠻恰當的,Christian Bale演技很好,也很激勵人心。



隨後鳥湯來了,排了很久吃頗不賴的中東料理沙巴巴,

然後三個人跑到小酒館喝酒,這樣的體驗十分難得,

小酒館那種閒適的氣氛讓人很想一直待在這裡,雖然我要趕9點的捷運,

但是那短暫的1小時真的很令人陶醉呢,也讓學測成績前一天的台大之旅劃下漂亮的句點。



學測考了個頗有機會的級分,但是不到最後一刻絕對不能鬆懈,

漫長的三月要更有毅力更有決心,試著用一個月的努力換來四月就上台大的機會,

台大化工系,澎澎快當我學姐吧!



昨天再來了一次台大,迷人的一切再度加深了我想來這裡的渴望,

睡吳栩宿舍,漫步在夜晚的公館感覺很美好。

下星期開始就要全力衝刺了,在能扭轉一切的時刻全力以赴,

等我吧!

台大!

 >=)
arrow
arrow
    全站熱搜

    小朝元 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()